Την
Τετάρτη 31 Ιανουαρίου 2018 πραγματοποιήθηκε στο Πνευματικό Κέντρο, Ιερατική
Σύναξη της Ιεράς Μητροπόλεως Κερκύρας με θέμα : ”Τριώδιο
και προετοιμασία για την Αγία και Μεγάλη Τεσσαρακοστή. Καταγραφή Εκκλησιαστικών
Κειμηλίων παλαιών Ι. Ναών”.
Στην ομιλία του ο Σεβασμιώτατος
Μητροπολίτης Κερκύρας, Παξών και Διαποντίων Νήσων κ. Νεκτάριος, αφού ανέλυσε
τον λόγο εις το “Πρόσεχε
σεαυτῷ ” του Μεγάλου Βασιλείου, προέτρεψε
τους πατέρες της τοπικής Εκκλησίας, όλως ιδιαιτέρως την περίοδο του Τριωδίου
που διανύουμε, να εντείνουν την προσευχή τους, τον αυτοέλεγχό τους και τον εν
γένει πνευματικό τους αγώνα. Η στάση ζωής των Ιερέων αποτελεί παράδειγμα ζωής
για τους υπόλοιπους ανθρώπους, είτε προν μίμησην, είτε προς αποφυγήν, στις
περιπτώσεις εκείνες που μετις πράξεις τους σκανδαλίζουν τους πιστούς. Και ο
Κύριός μας είναι πολύ αυστηρός όσον αφορά τον σκανδαλισμό των ανθρώπων. Αλίμονο
στον Ιερέα εκείνον που γίνεται αφορμή σκανδαλισμού για τον αδελφό του ! Ο
Ιερέας πρέπει να προσέχει ιδιαίτερα, να έχει φόβο Θεού και παράλληλα ζήλο, ώστε
να διακονήσει τις ψυχές που του ενεπιστεύθη ο Χριστός.
Επιπλέον ο κ. Νεκτάριος παρουσίασε
στους πατέρες τις ξεκάθαρες θέσεις της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος,
σχετικά με το επίκαιρο θέμα της ονομασίας των Σκοπίων. Η Αγία μας Εκκλησία δια
μέσου των αιώνων υπήρξε μπροστάρισσα στους αγώνες του Έθνους μας. Είναι εκείνη
που ως στοργική μητέρα, προειδοποιεί εγκαίρως για τους κινδύνους που απειλούν
τα τέκνα Της. Για τον λόγο αυτό η Ιερά Μητρόπολις Κερκύρας, Παξών και
Διαποντίων Νήσων εξέδωσε ψήφισμα, αφενός για το Σκοπιανό και αφετέρου για την
επιβολή ως αργίας της εορτής των Τριών Ιεραρχών, από πλευράς του Υπουργείου
Παιδείας.
Ακολουθεί το ψήφισμα :
ΨΗΦΙΣΜΑ
Οἱ
Κληρικοί τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Κερκύρας, Παξῶν καί Διαποντίων Νήσων οἱ ὁποῖοι
συγκεντρωθήκαμε σήμερα Τετάρτη 31 Ἰανουαρίου
2018 στό Πνευματικό Κέντρο τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως στήν τακτική Ἱερατική μας Σύναξη ὑπό
τήν προεδρία τοῦ Σεβ. Ποιμενάρχου μας κ. Νεκταρίου συζητήσαμε
προβληματιζόμενοι ἰδιαιτέρως γιά δύο θέματα: τήν στάση μας ἔναντι τῆς ἀπόπειρας
νά περιληφθεῖ ὁ ὅρος «Μακεδονία» στήν ὀνομασία τοῦ κράτους τῶν Σκοπίων καί
στήν καθιέρωση ὡς ἀργίας τῆς ἡμέρας τῆς σχολικῆς ἑορτῆς τῶν Τριῶν Ἱεραρχῶν. Κατόπιν τῆς συζητήσεως
Ἡ Ἱερατική μας Σύναξις ὁμοφώνως ἀποφασίζει:
1. Ἐκφράζει τήν ἀπόλυτη ἱκανοποίησή
της γιά τήν ἐμμονή τῆς Διαρκοῦς Ἱερᾶς Συνόδου στήν «ξεκάθαρη θέση Της» «περί τῆς μή ἀποδοχῆς ἐκ μέρους τῆς Ἐκκλησίας τοῦ
ὅρου ,Μακεδονία’ ἤ παραγώγου του, ὡς
συστατικοῦ τοῦ ὀνόματος τοῦ Κράτους
τῶν Σκοπίων, πού ἄλλωστε θά εἶχε ἐπιπτώσεις
καί στήν ὀνομασία τῆς
σχισματικῆς αὐτοαποκαλούμενης ἐκκλησίας
τῆς ,Μακεδονίας’» (Δελτίον Τύπου Δ.Ι.Σ. τῆς 26-1-2018), καί ζητᾶ τόσο ἀπό τήν ἑλληνική κυβέρνηση ὅσο
καί ἀπό ὅλα τά πολιτικά κόμματα νά ἀρθοῦν στό ὕψος τῶν περιστάσεων καί νά ἀντισταθοῦν
σέ ὁποιεσδήποτε πιέσεις, οἱ ὁποῖες θά δημιουργήσουν τετελεσμένα καί θά ἀποβοῦν
σέ βάρος τῆς πατρίδας μας. Ἡ Μακεδονία εἶναι Ἑλλάδα. Ζητοῦμε ἀπό τήν ἑλληνική
κυβέρνηση νά ἐκφράσει τό φρόνημα τοῦ λαοῦ μας καί νά ἀπαιτήσει τήν πλήρη καί
ὁριστική ἀπάλειψη ἀπό τό Σύνταγμα τῆς
γείτονος κάθε ἀλυτρωτικοῦ ὑπαινιγμοῦ, καθώς καί
νά ἀπορρίψει κάθε εἴδους «σαλαμοποίηση» τοῦ
ὅλου προβλήματος, δηλαδή χορήγηση στήν χώρα τῶν Σκοπίων ὀνόματος μέ τόν ὅρο
«Μακεδονία» ἤ παράγωγό του καί εἰσδοχή τῆς χώρας τῶν Σκοπίων στό ΝΑΤΟ, μέ
παραμερισμό τῆς ὁριστικῆς λύσης τοῦ προβλήματος γιά ἀργότερα.
2. Ὑπενθυμίζει τόν λόγο τοῦ μακαριστοῦ Ἀρχιεπισκόπου
Χριστοδούλου καί ἐμμένει σ’ αὐτόν: «Ἡ Μακεδονία θά σώσει τήν Ἑλλάδα γιατί
κάποια Ἑλλάδα ἀποφάσισε νά αὐτοκτονήσει. Καί ἡ Μακεδονία εἶναι αὐτή πού κρατᾶ
ψηλά τά λάβαρα μέ τέτοιες ἱστορίες, ἀναμνήσεις. Μέ τήν ἱστορική μνήμη καθάρια.
Χωρίς σκοπιμότητες. Χωρίς ὑπολογισμούς. Χωρίς ἔξωθεν ἐντολές. Χωρίς ὑπαγορεύσεις.
Γι’ αὐτό καλό θά ἦταν ὅλοι οἱ Ἕλληνες νά ἔρχονται ἀπό καιροῦ εἰς καιρόν στήν
Μακεδονία. Καί νά προσέχουν πού πατᾶνε γιατί σέ κάθε βῆμα μπορεῖ νά πατήσεις χῶμα
ἱερό. Μπορεῖ νά πατήσεις ἕναν τάφο. Μπορεῖ νά πατήσεις ἕνα λείψανο. Εἶναι
διάσπαρτος ὁ τόπος ἀπό θυσία. Αὐτή ἡ θυσία μᾶς δίνει ζωή. Αὐτή ἡ θυσία μᾶς
συντηρεῖ. Καί εἶναι τό ἀντίδοτο τῆς παγκοσμιοποίησης πού θέλει ὅλα νά τά ἰσοπεδώσει.
Νά μή μιλᾶμε γιά ἀγῶνες, νά μή μιλᾶμε γιά πολέμους, νά μή μιλᾶμε γιά θυσίες».
3. Ἐκφράζει
τήν βαθύτατη λύπη της, διότι διά τοῦ
ὑπ’ ἀριθ. 120/23-1- 2018 ΦΕΚ, 3. ἄρθρ.2, παράγρ. 4β, ὁρίζεται ὡς ἡμέρα ἐκπαιδευτικῆς ἀργίας
ἡ ἑορτή τῶν Ἁγίων Τριῶν Ἱεραρχῶν, Προστατῶν τῆς Παιδείας, καθιερωθεῖσα
ὡς ἑορτή τῆς Παιδείας
ἀπό τόν 11ο αἰῶνα στό Βυζάντιο καί ἀπό
τό 1842 ὑπό τῆς Συγκλήτου τοῦ
Πανεπιστημίου Ἀθηνῶν, σέ συνέχεια τῆς ἀντίστοιχης καθιερώσεως στήν Ἰόνιο Ἀκαδημία
στήν Κέρκυρα. Ἡ καθιέρωσή της ὡς
ἡμέρας ἀργίας
συνεπάγεται παύση μαθημάτων, στέρηση τοῦ
καθωρισμένου σχολικοῦ ἐκκλησιασμοῦ καί
ματαίωση ἑορτίων ἐκδηλώσεων
κατά τήν ἁγιώνυμη ἡμέρα τῆς ἑορτῆς. Ἀναρωτιόμαστε λοιπόν ποιό μπορεῖ νά εἶναι τό νόημα τῆς ἀργίας αὐτῆς, ὅταν οἱ ἑορταζόμενοι ἅγιοι Οἰκουμενικοί
Διδάσκαλοι δέν τιμῶνται μέ τόν σχολικό ἐκκλησιασμό,
μέ πανηγυρικούς λόγους καί ἑόρτιες ἐκδηλώσεις; Ἀπευθύνουμε
ἔκκληση πρός τό ἁρμόδιο Ὑπουργεῖο Παιδείας, Ἔρευνας καί Θρησκευμάτων νά ἐπαναφέρει τήν σχολική ἑορτή
τῶν Τριῶν Ἱεραρχῶν εἰς τά μέχρι σήμερα ἰσχύσαντα
καί νά μή συνεχίσει νά προκαλεῖ ζημιά στό ἦθος καί τήν παράδοση τῆς παιδείας
μας.
Ακολούθως τον λόγο πήρε ο Πανοσιολ.
Αρχιμ. Ιουστίνος Κωνσταντάς, Πρωτοσύγκελος της Ι.Μ. Κερκύρας, ο οποίος και
αναφέρθηκε σε θέματα που άπτονται της εύρυθμης λειτουργίας της τοπικής
Εκκλησίας.
Εν συνεχεία ομίλησε ο κ. Σπυρίδων
Ανδριώτης, υπεύθυνος της νέας ιστοσελίδας της Ι.Μ. Κερκύρας, ο οποίος έκανε την
παρουσίαση των νέων λειτουργιών στον Σεβασμιώτατο και στους πατέρες.
Τέλος έγινε η παρουσίαση της
καταγραφής, συντήρησης και ψηφιοποίησης των ιερών κειμηλίων του ιστορικού ναού των Αγίων Πατέρων στην
πόλη της Κέρκυρας. Ομιλητές ήταν κατά χρονική ακολουθία ο κ. Ιωάννης Τσιουρής,
Αρχαιλόγος-Καθηγητής, καθώς και ο κ. Δημήτριος Αλκλήφ και η κα Αικατερίνη Κατσή,
μέλη της επιστημονικής ομάδος της Κοινωνικής Συνεταιριστικής
Επιχείρησης "Παντοκράτωρ".
Συγκεκριμένα στον Ι.Ν. των Αγίων Πατέρων καταγράφηκαν : 193
φορητές εικόνες, 36 Λειτουργικά βιβλία, 76 Λειτουργικά Σκεύη, 30 Ιερά Άμφια και
21 αντικείμενα λαϊκής τέχνης(πόρπες, τάματα κλπ.).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου