Τελέστηκε
το απόγευμα της Κυριακής 20 Μαρτίου 2016 ο Κατανυκτικός Εσπερινός στο Ιερό
Προσκύνημα του Αγίου και Θαυματουργού Σπυρίδωνος, χοροστατούντος του
Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Κερκύρας, Παξών και Διαποντίων Νήσων κ. Νεκταρίου.
Μετά
το πέρας του Εσπερινού ο π. Γεώργιος Μεταλληνός ανέπτυξε την ομιλία του με θέμα
: “ Ορθοδοξία, Αγιότητα και αίρεση “,
αναφέροντας χαρακτηριστικά ότι ο λόγος υπάρξεως εντός της Εκκλησίας είναι η
θέωση του ανθρώπου, δηλαδή η ανέλιξή του μέσα στην Άκτιστη Θεϊκή χάρη, ο
αγιασμός του. Δεν υπήρξε ποτέ κενό στην πολιτιστική και πνευματική μας
συνέχεια, ακόμη και στα σκοτεινά χρόνια της δουλείας, διότι το βάρος στην
Ορθοδοξία έγκειται στην Αγιότητα. Η Αγιότητα αποτελεί την πορεία προς τη Θέωση.
Δεν έχει σημασία που θα φθάσει κανείς, αρκεί να βρίσκεται σε αυτή την ευθεία
πορεία προς τη Θέωση. Ο Χριστός και η Εκκλησία Του καλούν τον άνθρωπο να
ενταχθεί ολόκληρος στο Σώμα Του, για να μπορέσει να πραγματοποιήσει το σκοπό
της υπάρξεώς του, δηλαδή τη σωτηρία του. Ο Θεός σ’αυτό ακριβώς προορίζει κάθε
άνθρωπο “ πάντας ανθρώπους θέλει σωθήναι
και εις επίγνωσιν αληθείας ελθείν “. Επίγνωση είναι η τελεία γνώση του Χριστού,
που αποκτάται με τη Θέωση, την ύψιστη Αγιοπνευματική εμπειρία του πιστού.
Γι’αυτό η Εκκλησία χαρακτηρίζεται κατά τον Ιερό Χρυσόστομο ως ιατρείο
πνευματικό και εργαστήριο Αγιότητος. Ο Άγιος Ιγνάτιος ο Θεοφόρος αναφέρει σε
μια από τις Επιστολές του, ότι οι αιρέσεις δεν έχουν Αγιότητα, διότι
ασχολούνται με ηθικολογικά προβλήματα και δεν οδηγούν τον άνθρωπο στη σωτηρία.
Η Αγιότητα βιώνεται όχι ως έννοια ηθική, αλλά πνευματική.
Ακόμη
ο π. Γεώργιος υπογράμμισε ότι το Ιερό λείψανο του Αγίου Συρίδωνος είναι το
μεγαλύτερο Θαύμα και απόδειξη της παρουσίας της Χάριτος του Θεού. Ο Ευγένειος
Βούλγαρης γράφει συγκεκριμένα ότι ποιος δεν έχει ακούσει τα διηνεκώς παράδοξα
που συνδέονται με τον Άγιο Σπυρίδωνα ; Οι παρεμβάσεις του Αγίου υπέρ της
Ορθοδοξίας τόσο εν ζωή, όσο και μετά την κοίμησή του, μας δείχνουν ότι δεν
νοείται Αγιότητα χωρίς αγώνες υπέρ της πίστεως, δηλαδή χωρίς Ορθόδοξη ομολογία
και έλεγχο της αιρετικής πλάνης. Εμείς δεν καταδικάζουμε κανέναν ως άνθρωπο,
αλλά μπορούμε να μιλήσουμε για την αυθεντικότητα ή όχι της Πίστεως. Σε αυτό το
σημείο εδράζεται και το έργο των Επισκόπων ως φύλακες και υπερασπιστές της
Ορθοδοξίας, στηριζόμενοι τόσο από τον κλήρο, όσο και από το λαό του Θεού. Δεν είναι δυνατόν να
εξουθενώνεται η εικόνα του Θεού που είναι ο άνθρωπος και να μένουμε απαθείς, με
τη δικαιολογία ότι ασκούμαστε. Αυτή είναι δαιμονική άσκηση. Η αλήθεια της
ασκήσεως αποδεικνύεται με τη μαρτυρία υπέρ της Ορθοδόξου Πίστεως, υπέρ της
αληθείας, κατέληξε ο π. Γεώργιος.
Εν
συνεχεία αφού ευχαρίστησε τον π. Γεώργιο, ο Σεβασμιώτατος τίμησε δύο Ιεροψάλτες
για την επί πολλά χρόνια διακονία τους στα Ιερά Αναλόγια, με την ύψιστη τιμή
της Ι.Μ. Κερκύρας, τον Χρυσούν Σταυρό του Αγίου και Θαυματουργού Σπυρίδωνος.
Πρόκειται για τους κυρίους Λάμπρο Γεωργιάδη με καταγωγή από την Πάργα,
Πρωτοψάλτη του Ιερού Μητροπολιτικού Ναού της Υ.Θ. Σπηλαιωτίσσης επί 45 χρόνια
και τον Σωτήριο Αντίοχο εκ Παξών, Λαμπαδάριο του αριστερού αναλογίου του Ιερού
Προσκυνήματος του Αγίου Σπυρίδωνος επί 49 χρόνια.
Να
σημειωθεί τέλος ότι λόγω αδιαθεσίας του κ. Γεωργιάδη τον Χρυσούν Σταυρό
παρέλαβε αντ’αυτού η κόρη του.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου